onsdag 9 december 2009

Operation grå starr

Klicka på bilderna så blir de större

För några år sedan opererades mitt högra öga på Sophiahemmet. Klockan 10 lade jag mig på behandlingsbordet och klockan 13.00 körde jag bil hem med bättre syn än när jag körde dit. Efter bara några dagar var synen perfekt och i morgon är det dags för det vänstra ögat som i dag bara har synskärpa 0,1.

Här och här finns information om grå starr / Kararakt.

Klicka på rubriken för mera information.

Klockan 13.15 i morgon inleds den fantastiska operation som förändrar livet.

Jag ska försöka övertala en sköterska att ta en bild när jag ligger på Akademiska Sjukhusets behandlingsbord.

2 kommentarer:

anita b sa...

Det betyder alltså att snart kan du se hur jag ser ut?!
*moahahahahaha*

Anonym sa...

Lycka till med operationen!

Inga blodiga bilder väl?


Hälsningar
Fågelvännen