torsdag 12 april 2012

Ständigt dessa stortånaglar!

Nu ser min vänstra stortå sannolikt rätt normal ut bakom bandaget som jag fick av distriktssköterskan Carina i går efter att hon hade härjat med den under en kvart.

Under hela mitt vuxna liv har mina stortånaglar skickat ut en spjutspets i nederkant på båda sidr men mest på insidan. Hittills har jag upptäckt det innan tån har blivit inflammerad och då har det varit enkelt att med ett smalt knivblad lirka upp spetsen och avlägsna den.

Den här gången gick det för långt och jag tvingades söka hjälp när jag knappt kunde gå för smärtan.

Carina lyfte upp nageln med ett knivliknande föremål ock klippte till med en sax. Sedan lade hon en antiseptisk duk under nageln och den ska jag strax avlägsna innan jag kliver in i duschen.

Klockan tretton började det hela och en kvart senare hade jag mindre ont än innan jag klev in i operationssalen. Tack vare att jag avstod lokalbedövning kändes det bra direkt efter ingreppet.
-

Inga kommentarer: