fredag 26 oktober 2012

Musklerna börjar återvända


För några månader sedan hade jag gått ned 25 kilo genom ändrad kosthållning och mycket motion men utan muskelträning. Konditionen var utmärkt men musklerna hade försvunnit.

Nu har jag använt det kraftigaste dragbandet fyra dagar i veckan och kört hårt på gym två dagar. Söndagar är vilodagen tills vidare.

Det gör ont att spänna musklerna så här men det känns bra att de finns där.

Nu är det bara benmusklerna som ska återställas. 5 gåger 80 kilos benlyft tio gånger två dagar i veckan har återställt lite kraft men mycket saknas ännu. och sjukgymnasten sköna Emma har bestämt att jag ska klara 3 x 10 x 100 kilo innan jul. Det gör jag redan så mitt mål är 6 x 100 kilo x 10.

Konditionen är riktigt bra och hjärtat som undersöktes för två veckor sedan, verkar må bra av all ansträngning. Alla blodprover visade perfekta värden och nu gäller det bara att få tillbaka livslusten.

-

Inga kommentarer: