tisdag 19 februari 2013

Jag mår bra!


Den här bloggen skulle bli en rapport om mitt mående på alla sätt och nu ska jag bestrida tesen "hälsan tiger still".
Det senaste året har medfört en social och fysisk utveckling som har gjort mig till en ny människa.

Den smärtsamma förlusten av Jonny, medförde en livsomställning som ledde mig in i en gemenskap med flera unga kvinnor som accepterar mig för den jag är och inte försöker rätta till mitt tänkande och tyckande.

För första gången känner jag mig reservationslöst uppskattad som den jag är och det har förändrat min livsstil så att jag orkar träna intensivt vilket har gjort mig friskare än vad jag kan minnas att jag någonsin har varit.
Det är knappast möjligt att återställa den yttre fysiska status som jag hade när jag var 17 år, men totalt sett är jag starkare nu än då.
-

Inga kommentarer: