tisdag 3 december 2013

Blandade känslor


Den här bloggen är en dagbok som följer min fysiska och psykiska hälsa.

Troligtvis är jag i en avundsvärd fysisk form tack vare en sund kost och ett regelbundet tränande.

Jag borde vara mentalt stark med tanke på att jag omges av ett förbluffande stort antal nära vänner som ger mig kärleksfull omsorg men tanken på att alla dessa underbara vänner har korsat mitt livs stig enbart för att mitt barnbarn Jonny lämnade den bara 21 år, gör att jag ständig har dåligt samvete för att jag är så privilegierad.

Jag cyklar eller går till graven så ofta jag orkar. Där rensar jag bort skräp och tänder nya ljus. Graven har fått en egen dagbok här.

Det är mer än tre år sedan det obegripliga hände och jag saknar Jonny så att han är i mina tankar från det jag vaknar tills jag somnar.





Ofta känns det meningslöst att fördriva tiden som en transportsträcka till graven, men vännerna har en vidunderlig förmåga att återföra glädjen i vardagen.

Sorgen smärtan och känslan av skuld, kan de dock inte driva bort.
-

Inga kommentarer: